نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

 تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

 تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

آیا شما هم به عنوان یکی از صاحبان ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به مشکلاتی در تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک بر خورده‌اید؟ بعنوان مثال می‌دانید چطور در صورت خرابی درب چطور باید آن را برطرف کرد؟ یا   تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک چگونه است؟

ممکن است اختلال پیش آمده در ماشین لباسشویی جنرال را هدف قرار داده باشد در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر پاسخ‌ شما به تمام این سوالات مثبت است تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید طبق قاعده اشکال را برطرف سازید.همان‌طور که می‌دانید تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکتریکی با دردسرهای بسیاری شما را رو به رو خواهد کرد. سعی کنید در این راه تک‌روی را کنار بگذارید؛ زیرا در صورت بروز هرگونه خطا موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

چرا درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به مشکل بر می‌خورد؟

 یکی از اتفاقاتی که ممکن است شما را وادار به تعویض درب ماشین لباسشویی کند، باز نشدن و تلاش‌های ناموفقی است که پس از آن صورت می‌گیرد؛ زیرا ماندن طولانی مدت لباس‌ها در ماشین لباسشویی موجب بوی ناخوشایند و گاها کپک زدن انواع بلوز و شلوار خواهد شد! از این رو ما به برخی از دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

  • از انجام شدن تمام مراحل شستشو کاملاً اطمینان حاصل کنید

برخی اوقات ممکن است آخرین مرحله ماشین لباسشویی به خوبی صورت نگیرد و همین موجب باقی ماندن آب داخل آن می‌شود. حالا این سوال پیش می‌آید چطور می‌توان آن را برطرف کرد؟

کافی است بار دیگر ماشین خود را جهت شستشوی لباس‌ها و سپس آبکشی تنظیم کنید تا فرایند عادی خود را مجدد طی کند. اگر مجدد با همین مسئله روبه رو شدید علت گرفتگی مسیرهای تخلیه ماشین لباسشویی است.

  • حواستان باشد، قفل در را چک کنید

تمامی ماشین‌های لباسشویی به ویژه جنرال الکتریک دارای قفل‌های میکروسویچ هستند که موجب بسته ماندن در هنگام کار و جلوگیری از باز شدن آن می‌شود. همچنین اگر این قفل به خوبی عمل نکند ماشین بدون روشن شدن شروع به کار می‌کند.

چطور قفل را درست کنیم؟

می‌توان جهت غیر فعال کردن آن از یک ضامن دستی کوچک که پشت قفل ماشین و یا قسمت مواد شوینده موجود است استفاده کرد در غیر صورت بایستی اقدام به تعویض قفل ماشین کنید.

 تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

  • از ماشین لباسشویی خود استفاده درست داشته باشید

ممکن است مدت زمان زیادی از ماشین لباسشویی استفاده کرده و هیچوقت آن را سرویس نکرده باشید.  همین امر باعث از کار افتادگی و بروز مشکلاتی برای درب ماشین شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید میزان حرارت درب ماشین لباسشویی است. اگر با لمس در و دمای بالای آن مواجه شدید بهتر است پیش از روشن کردن مجدد کمی وقفه بی‌اندازید.

  • قفل کودک را مجدد بررسی کنید

فعال شدن بی‌دلیل قفل کودک یکی دیگر از جمله اتفاقاتی است که موجب از کار افتادگی درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک می‌شود.حل شدن این موضوع در انواع مختلف ماشین لباسشویی متفاوت است و طرز انجام آن در دفترچه راهنمای مخصوص آن نوشته شده است.به طور مثال در ماشین‌های سری  جنرال الکتریک بایستی دکمه‌های  spin و temp به طور هم زمان و طی سه ثانیه فشار دهید تا قفل کودک غیر فعال یا فعال شود.

  • لولای ماشین لباسشویی را بررسی کنید

تمامی دستگاه‌های شستشوی لباس‌ها مجهز به لولا و زبانه می‌باشند که وظیفه قفل کردن درب ماشین لباسشویی را دارند. این لولا از جنس پلاستیک هستند و موجب چرخیدن راحت درب می‌شوند.خوب است بدانید که پوسیدگی این بخش از ماشین باعث باز نشدن درب میشود.با بررسی آن و اطمینان از سفت بودن اجزای مربوط به آن می‌توانید از این اتفاق پیشگیری کنید. یا در صورت بروز آن را تعویض کنید.

  • با یک‌تعمیر کار تماس بگیرید

بهتربن راه این است که با یک تعمیرکار که تخصص کافی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک دارد تماس بگیرید تا در محل شما حاضر شده و علت خرابی درب را بررسی و نسبت به تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک اقدام کند.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

اگر نیاز به تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی بود کافی است مراحل زیر را با دقت فراوان دنبال کنید تا از پس این کار برآیید.

  • اتصال برق را چک کنید

جهت جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است رخ دهد و روشن شدن ناگهانی ماشین لباسشویی آن را از برق بکشید

  • پنل را در بیاورید

این امکان در تمامی ماشین‌ها فعال نیست. پیش از همه درب بالایی دستگاه را که توسط پیچ به سمت عقب چفت شده است را باز کنید. پس از آن پیچ‌هایی که پشت پنل جلو قرار دارند را به کمک یک پیچ گوشتی باز کنید.

نکته: حواستان به برد ماشین لباسشویی باشد!

 تعویض درب ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

  • محفظهٔ پودر را با احتیاط خارج کنید

جهت انجام این کار جای پودر را بیرون بیاورید و کمی به طرف بالا ببرید تا کاملا از جای خود بیرون بیاید و سپس تمامی پیچ‌های روی قاب که قسمت پایین آن است را باز کنید.

  • سیم‌ها را کاملا جدا کنید

تمام سیم‌های منتهی به برد را با نهایت دقت جدا کنید. پس از آن خارهای قسمت بالای قاب جلو را دانه به دانه آزاد کنید و قاب را از جای مخصوصش بیرون بیاورید.

  • بخش جلویی دستگاه را جدا کنید

آن درب که قسمت پایین ماشین که جهت پمپ تخلیه و فلیترهای رد و بدل است را به همراه مهره‌های آن و به طور کامل باز کنید.

  • لاستیک اطراف ماشین را باز کنید

این جسم به وسیله یک فنر و سیم گرد به دو طرف متصل شده است. یکی به دیگ ماشین و دیگری به صفحه جلویی ماشین متصل است. فنر را کمی شل کنید تا سیم از اطراف لاستیک خارج شود.

  • قفل درب را بگشایید

میکروسوئیچ در اصلی را باز کنید، کابل متصل به آن را جدا کنید تا قاب جلویی نیز خارج شود.

  • لاستیک جدید را جایگزاری کنید

فنر و سیم را از اطراف لاستیک باز کرده و بیرون آورید و جسم جدید را جایگزین آن کنید.توجه داشته باشید که قبل از انجام این مرحله به کمک یک دستمال تمیز بایستی تمام کپک‌های موجود مکان را پاک کنید.

کلام آخر

پس از جایگزاری لاستیک به این مورد توجه کنید که نباید از هیچ گونه پیچ گوشتی استفاده شود زیرا ممکن است خسارت بسیاری به ماشین لباسشویی و لاستیک آن بزند که جبران ناپذیر است.

برچسب ها

#