نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

عیب یابی علت مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

عیب یابی علت مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

عیب یابی علت مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک موضوعیست که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت چناچه می خواهید در این باره بیشتر بدانید پس لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

در صورت تمایل می توانید همین حالا از خدمات تخصصی و فوری نمایندگی جنرال الکتریک در تهران ما استفاده کنید. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیر لباسشویی جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

علل خطاهای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

ارور ماشین لباسشویی جنرال الکتریک یا همان کد خطای ماشین لباسشویی جنرال الکتریک نشان دهنده ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی می باشد. در واقع زمانی که ماشین لباسشویی جنرال الکتریک به تعمیر نیاز دارد با شناختن کدهای خطای ماشین لباسشویی می توانید قبل از تماس گرفتن با نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک تا حدودی متوجه شوید که ماشین لباسشویی شما در چه قسمتی با مشکل مواجه شده است. در ادامه مواردی را که امکان دارد باعث عدم آبگیری ماشین لباسشویی جنرال الکتریک شوند را بیان می کنیم.

  • آبگیر ماشین لباسشویی

ماشین لاسشویی جنرال الکتریک به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تامین آب ماشین لباسشویی به شیر آب شهری متصل هستند آبگیری می‌شود. گاهی طول شیلنگ به دو یا سه متر می رسد. همچنین برای جلوگیری از رسوبات به ماشین لباسشویی وجود دارد.

  • سلکتور برد یا تایمر ماشین لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی وظیفه هدایت جریان الکتریکی در قطعات مختلف ماشین لباسشویی را بر عهده دارد اگر ایرادی در تایم یا برد وجود داشته باشد. ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و آبگیری انجام نشود.  راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد می باشد.

  • عدم تامین فشار آب

در آشپزخانه در برخی از منازل مانند منازل آپارتمانی می‌تواند مشکل‌ساز شود عدم تخلیه آب لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلات می باشد که باعث میشه فشار لازم تامین نگردد.

  • مسدود شدن فیلتر پمپ لباسشویی جنرال الکتریک

برای تخلیه آب لباسشویی جنرال الکتریک پمپ تخلیه طراحی شده که در هنگام انجام یک برنامه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه می کند. برای جلوگیری از آسیب پمپ برای نظافت لباسشویی یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است و به ماشین جلوگیری می کند. اگر  این فیلتر مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر آب را باز کنید و آن را کاملا تمیز نمایید.

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

  • مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی

مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی  نیز می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین شود. معمولاً در مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده است. اگر مسدود شود از تخلیه فاضلاب استخرهای آب ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

علت مکث ماشین لباسشویی

علت توقف ناگهانی ماشین لباسشویی  جنرال الکتریک

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که ماشین لباسشویی پس از چند دقیقه شروع به کار، یکباره متوقف شود و مکث کند. مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک در حین کار  میتواند بسته به موارد  گوناگون می باشد از جمله خراب شدن دوشاخه دستگاه وجود نقص فنی در برد، وجود مشکل در شیر برقی،  خراب شدن میکروسوئیچ و… که در ادامه مقاله در مورد آنها صحبت می کنیم.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین انجام کار می کند و می تواند دارای دلیل الکتریکی و مکانیکی باشد در  ادامه عوامل مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک را بیان می کنیم:

  • خراب شدن دوشاخه برق ماشین لباسشویی

به علت بار الکتریکی زیاد ممکن است اتصال دوشاخه برق قطع شود جهت جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است از محافظ برق استفاده کنید.

  • سوختن خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

معمولاً در انتهای دوشاخه برق در درون ماشین یک خازن پارازیت گیر لباسشویی نصب می‌شود که ممکن است به دلیل بار زیاد دچار سوختگی شود و یا قطع شود در این صورت لازم است که خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی را تعویض نمایید.

  • معیوب شدن برد

خرابی  المنت برقی می تواند به برد با  تایمر ماشین لباسشویی   آسیب وارد کند در صورت خرابی برد ماشین لباسشویی باید آن را تعمیر یا تعویض نمایید خراب شدن برد یکی از عواملی است که باعث مکث ماشین لباسشویی می شود.

  • خراب شدن مک میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

برای تعیین خراب بودن یا نبودن میکروسوئیچ درب با کمک یک مولتی متر هر یک از سوئیچ ها را تست کنید؛ در صورتی که در یکی از سوئیچ ها برق جریان ندارد آن را تعویض نمایید.

  • بار نامتعادل ماشین لباسشویی

هر یک از ماشین های لباسشویی وزن و ظرفیت مخصوص خود را دارد اگر ماشین لباسشویی بیش از حد ظرفیت پر شود ممکن است در حین شستشو متوقف شود برای جلوگیری از این مشکل حتما قبل از انداختن لباسها در ماشین لباسشویی به ظرفیت ماشین توجه کنید و آن را بیش از اندازه ظرفیت پر نکنید.

علت مکث ماشین لباسشویی

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

  • معیوب شدن قفل و زبانه درب

زمانی که درب ماشین لباسشویی بسته شود  دستگاه باید عملیات شستشو را آغاز کند اگر قفل درب خراب باشد ممکن است در حین عملکرد خاموش شود. علت خرابی قفل درب می تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد. قفل درب را بررسی کنید که دچار آسیب دیدگی و ساییدگی نباشد اگر قفل درب آسیبی دیده است که به درستی چفت نمی شود باید آن را تعویض کنید.

  • وجود مشکل در فیلتر و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

ممکن است علت متوقف شدن و مکث ماشین لباسشویی کثیف بودن فیلتر پمپ دستگاه باشد. حتماً فیلتر یا پمپ دستگاه را بررسی کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

  • معیوب شدن تایمر ماشین لباسشویی

ممکن است  تایمر ماشین  لباسشویی خراب باشد و حرکت نکند. خرابی تایمر باعث می‌شود که عملکرد ماشین ها متوقف شود. علت این امر می تواند در دو مورد زیر توضیح داده شود:

یکی اینکه این مشکل ممکن است به دلیل چرخاندن  تایمر در جهت مخالف باشد در این حالت توپی تایمر دچار آسیب شده باشد و برنامه های لباسشویی به درستی اجرا نشود. دوم اینکه وظیفه اصلی موتور تایمر حرکت محور تایمر می باشد اگر چرخ دنده های مجموعه موتور که پلاستیکی هستند پس از مدت زمانی ساییده شوند دیگر درسته کار نمی کنند از این رو لازم است قسمت موتور تایمر لباسشویی بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد.

  • تنظیمات نادرست

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند باعث ایجاد مشکل و  تعمیر ماشین لباسشویی جنرال الکتریک شود تنظیمات نادرست ماشین می باشد در صورت عدم اطلاعات کافی در مورد تنظیمات لباسشویی حتما توصیه می شود که از افراد دارای تخصص کمک بگیرید.

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده

اگر بیش از حد نیاز  در ماشین لباسشویی مواد شوینده بریزیم ماشین لباسشویی به صورت ناگهانی متوقف می شود  تا کف اضافی را تخلیه کند. مکث لباسشویی در این حالت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که لباسشویی روی دور تند در حال خشک کردن است.

جلوگیری از مکث ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

  • قبل از روشن کردن دستگاه اطمینان حاصل کنید که ظرفیت ماشین لباسشویی به اندازه باشد و بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس نباشد.
  • برنامه ماشین لباسشویی را مطابق با دفترچه راهنمای اجرا کنید.
  • فیلتر و پمپ تخلیه را به صورت منظم تمیز کنید.
  • بیش از حد از مواد شوینده استفاده نکنید.

دیگر خدمات ما: 

 

برچسب ها

#