نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

باید به این نکته توجه کنید که یخچال فریزر های جنرال الکتریک در عین داشتن کاربردها و مزایای بسیار زیاد و کاربردی بودن وسیله های بسیار حساس می باشند که باید از آنها به درستی استفاده شود. این دستگاه ها بعضی اوقات با مشکلات مختلفی مانند کارکرد بسیار زیاد و بی وقفه دستگاه ، عدم اتومات کردن فریزر و یخ زدن مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک مواجه می شوید. یکی از مشکل های شایع یخچال فریزر ها عدم خنک کنندگی کافی آنها و یا اینکه سرد نکردن فریزر می باشد.

این نقض می تواند به دلایل فنی باشد همینطور می‌تواند به دلیل درست استفاده نکردن از یخچال فریزر باشد. باید توجه داشته باشید که عدم رعایت برخی از نکات در نگهداری یخچال فریزر ها سبب میشود تا برخی از مشکلات برای یخچال فریزر شما به وجود بیاید و باعث ایجاد خرابی ها و همین طور خنک نکردن و سرد نکردن یخچال فریزر شود.

در ادامه مقاله برخی از علل سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک و همینطور راه حل های رفع آنها را برای شما توضیح خواهیم داد برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را راجع به این موضوع به دست آورید.

در صورت تمایل می توانید همین حالا از خدمات تخصصی و فوری نمایندگی جنرال الکتریک ما استفاده کنید. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

علت سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک و راه های رفع آن

علتهای سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک به شرح زیر می باشد :

۱_ کثیفی کویل های چگالنده

یکی از دلایل اصلی سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک کثیفی کویل های چگالنده می باشد اگر کویل های چگالنده داخل دیواره های فریزر جنرال الکتریک باشند نیازی به تمیز کردن آنها نخواهد بود با این حال اگر کویل ها دسترسی آسانی از قسمت پشتی یا همینطور قسمت زیرین دستگاه داشته باشند باید هر ۶ الی ۱۲ ماه یک بار آنها را به طور کامل تمیز کنید. اگر کویل های کندانسور کثیف باشند قادر به دفع موثر حرارت نخواهند بود و ظرفیت سرد سازی فریزر جنرال الکتریک را به شدت کاهش می دهند. اگر کل های چگالنده کثیف باشد یا به مدت زمان زیادی تمیز نشده باشد و مدت زمان زیادی از تایم تمیزی آن گذشته باشد باید آنها را به صورت کامل تمیز کنید.

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

۲_ موتور فن تبخیر کننده

یکی از دیگر دلایل سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک خرابی موتور فن تبخیر کننده می باشد موتور فن اپراتور هوا را از روی کویل های تبریک کننده عبور می دهد و آنها را در فضای یخچال فریزر پخش میکند و به گردش در می آورد اگر موتور فن تبخیر کننده کار نکند و از کار افتاده باشد فریزر سرد نخواهد شد در بیشتر یخچال فریزر ها هنگامی که در باز میشود موتور فن کار نمی کند برای چک کردن موتور فن تبخیر کننده درب فریزر را باز کنید و کلید درب را به صورت دستی فعال نمایید اگر کلید درب فعال باشد ولی موتور فن تفسیر کننده همچنان عمل نمیکند موتور فن تبخیر کننده نیاز به تعویض دارد و باید آن را تعویض کنید.

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیر یخچال ساید جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

۳_ رله استارت

رله استارت وظیفه تامین برق کمپرسور را به عهده دارد اگر رله معیوب باشد گاهی اوقات و یا کلمه مواقع کمپرسور از کار خواهد افتاد و کار نخواهد کرد اگر کمپرسور از کار بیفتد و کار نکند فریزر جنرال الکتریک خنک و سرد نخواهد شد برای تشخیص خرابی رله استارت فریزر را از برق بکشید و رله استارت را از کمپرسور جدا کنید از یک مولتی متر برای تست وصل بودن جریان بین سوکت ترمینال های استارت و کارکرد استفاده کنید اگر جریان رله استارت وصل نبود یا اگر بوی سوختگی میداد معلوم می‌شود که نیازمند تعویض است و باید آن را تعویض کنید.

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

۴_ برفک بستن کویل های تبخیر کننده

عامل دیگر سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک می‌تواند وجود برفک بر روی کویل های تبخیر کننده باشد. اصلی ترین دلیل این وضعیت وجود مشکلی در سیستم برفک زدایی یخچال می باشد هیتر ضد برفک هر از گاهی و در مواقعی در طول روز روشن می شود تا برفک جمع شده بر روی کویل های تبخیر کننده را ذوب کند اگر هیتر ضد برفک خراب شده باشد برفک روی کویل های تبخیر کننده ضخیم تر می شود و کویل ها پوشیده از برف ک خواهند شد و به این دلیل یخچال فریزر دیگر قادر به خنک کردن نخواهد بود برای تشخیص خرابی هیتر برفک زدایی از یک مولتی متر برای تست وصل بودن جریان هیتر استفاده کنید اگر جریان برق هیتر وصل نبود آن را تعویض کنید زیرا نیازمند تعویض میباشد.برای تعویض به نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک مراجعه کنید.

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

۵_ عدم تنظیم درست درجه دما

  • یخچال را در دمای درست تنظیم نکرده‌اید.
  • هر یخچال فریزر ای در شرایط زمستانی و تابستانی نیاز دارد تا دمای متفاوتی برای آن در نظر گرفته شود.
  • معمولاً در زمستان دما بر روی ۳ یا ۴ و در تابستان بر روی یک یا دو باید تنظیم شود.
  • چک نکردن دمای یخچال فریزر بر روی خرابی آن تاثیر گذار می باشد.
  • این موضوع باعث می شود گاهی اوقات یخچال بر روی دمای شیش یا ۷ درجه هم تنظیم شده باشد که طبیعی است خنک کنندگی یخچال را کم کند.

 

دیگر خدمات ما: 

 

برچسب ها

#