نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

تعمیر یخساز یخچال

یخساز یخچال و نحوه کارکرد آن

سیستم یخساز یکی از بهترین و پر کاربرد ترین قابلیت های یخچال فریزر های امروزی است. در روز های گرم تابستان شما می توانید با استفاده از سیستم یخساز، آب خنک بنوشید و یا به سرعت یخ هایی را در اندازه های مختلف در اختیار داشته باشید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران زیادی ممکن است با آن مواجه شده باشند، معیوب شدن یخساز یخچال می باشد.
ما امروز در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره ی یخساز یخچال و نحوه ی کارکرد آن توضیح دهیم تا اطلاعات جامعی بدست آورید و بتوانید در صورت بروز مشکل آن را به راحتی و بدون کمک دیگران برطرف کنید. در نهایت تا انتهای مقاله همراه تعمیرگاه مجاز یخچال جنرال الکتریک باشید و مطالب را موشکافانه بخوانید. 

در صورت تمایل می توانید همین حالا از خدمات تخصصی و فوری نمایندگی جنرال الکتریک در تهران ما استفاده کنید.  

یخساز یخچال چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که در پاراگراف بالا بیان کردیم یخساز یخچال می تواند به سرعت یخ هایی را به صورت های مختلف مانند قالبی، خورد شده و… تولید کند. هنگامی که شما لیوان خود را بر روی پدال یخساز قرار دهید به اهرم یخساز یا دیسپنسر در جلوی یخچال فشار وارد می شود و یخ ها به داخل لیوان ریخته خواهند شد. ناگفته نماند که در برخی از یخچال فریزر ها شما باید به صورت دستی، یخ ها را از داخل سطل یخ بردارید.

مراحل ساخت یخ با یخساز

یکی از رایج ترین سوالات کاربران این است که یخساز یخچال چگونه یخ تولید می کند؟ ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به طور کامل درباره ی این موضوع توضیح دهیم در نتیجه ما را همراهی کنید و مطالب را با دقت بخوانید.
همانطور که می دانید در پشت یخچال لوله یا شلنگ کوچکی وجود دارد که به شیر آب خانه متصل می باشد. آب از طریق این شلنگ به شیر ورودی دستگاه منتقل می شود. پس از آنکه یخچال دمای مناسب را برای یخسازی فراهم کرد، سنلوید شیر فعال شده و آب وارد دستگاه می شود. سپس آب توسط لوله های کوچک به سینی یا قالب یخساز می رود. در آخر هنگامی که یخ ها تولید شدند، یخچال آن ها را به درون مخزن یا سطل یخ ها می اندازد و این چرخه دوباره تکرار می شود تا مخزن یخ ها به اندازه کافی پر شده باشد.
پس از انتخاب کردن نوع یخ (قالبی، خورد شده و…) و قرار دادن لیوان بر روی اهرم دیسپنسر، سوئیچ یخساز فعال شده و فرمان رساندن جریان به موتور و سلنوید را می دهد. این موتور متصل به یک تیغه ی پیچشی می باشد که چرخش آن موجب خارج شدن یخ ها از درون مخزن یا سطل یخ ها می شود. سلنوید نیز یک میله را به حرکت در می آورد تا بخشی از قسمت جلویی مخزن یخ ها باز شود و در آخر یخ ها از طریق دیسپنسر یخچال به داخل لیوان شما ریخته خواهد شد. در صورتی که یخ خورد شده را انتخاب کرده باشید، یخ ها به مسیر دیگری فرستاده می شوند تا با استفاده از یک تیغه خورد کننده خر شوند. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

تفاوت انواع یخساز ها با یکدیگر

یخساز های دستی و یخساز های اتوماتیک دو مدل یخساز می باشند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. یخساز های دستی یا همان سیستم های نیمه اتوماتیک امکان متصل شدن به آب شهری را ندارند و شما موظف هستید که به طور مرتب منبع مخصوص آنها را پر کنید. همچنین پس از آنکه فرایند. یخسازی به اتمام رسید و یخ ها درون سطل یخ یا مخزن قرار گرفتند باید برای استفاده، آنها را خارج کنید.
برخلاف یخساز های دستی، یخساز های اتوماتیک به آب شهری متصل می شوند و به همین دلیل نیازی به پر کردن مخزن آنها به صورت دستی نیست. این سیستم آب شهری را از طریق شیر ورودی به صورت اتوماتیک وارد مخزن می کند و سپس فرآیند یخسازی آغاز می شود. برای استفاده از یخ ها تنها کافی است لیوان خود را بر روی اهرم دیسپنسر فشار دهید و شاهد ریخته شدن تکه های یخ داخل لیوان خود باشید.
ناگفته نماند که در برخی از یخچال فریزر هایی که دارای سیستم یخساز اتوماتیک هستند خودتان باید یخ های تولید شده را از داخل مخزن یا سطل یخ ها خارج کنید. این سیستم به طور صد درصد امکان اتصال به آب شهری را دارد اما ممکن است نحوه ی خارج کردن یخ ها به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک باشد! در نتیجه این نکته را به خوبی به خاطر بسپارید. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه تعمیرات فریزر مابه مراجعه کنید. 

 

تعمیرات یخساز

امروز در این مقاله به طور کامل درباره ی یخساز یخچال و نحوه ی کارکرد آن توضیح دادیم و امیدواریم که اطلاعات جامع و کاملی را بدست آورده باشید. یخساز یخچال برخلاف کار آسانی که انجام می دهد ساختار پیچیده ای دارد و ممکن است در برخی از مواقع با مشکلات گوناگونی مواجه شود. در صورتی که با خرابی یخساز مواجه شدید، به شما توصیه می کنیم که با یک تکنسین ماهر و کاربلد تماس بگیرید و از او کمک بخواهید تا از بروز مشکلات بیشتر و جدی تر جلوگیری کنید. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس مراجعه کنید. 

 

#