نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

گاز یخچال و شارژ آن

گاز یخچال و شارژ آن

گاز یخچال و شارژ آن، موضوع محتوای امروز ما است که در آن می خواهیم به شما درباره کاربرد گاز یخچال، روش شارژ کردن آن، علت خالی شدن و … مطالبی را آموزش دهیم. تا انتهای مقاله همراه نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک باشید.

یخچال، یکی از پر اهمیت ترین وسایل برقی است که در همه خانه ها وجود دارد. این وسیله، از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها وظیفه ای را بر عهده دارند.

اما ممکن است، هر وسیله ای بر اثر گذشت زمان خراب شود یا نیاز به تعمیر داشته باشد؛ که یخچال نیز یکی از آن ها است. برای جلوگیری از این گونه مشکلات، که نحوه عملکرد دستگاهتان را مختل می کند، بایستی به بر طرف کردن آن ها بپردازیم. 

 

گاز یخچال چیست؟ چه کاربردی دارد؟

گاز یخچال، یک نوع گاز فشرده شده شیمیایی است که نقطه تبخیر پایینی داشته و نقش عمده ای را در خنک نگه داشتن فضای درونی یخچال ایفا می کند. پیش از این که یخچال های امروزی مورد استقبال قرار گیرند، یخچال های قدیمی را به واسطه گازی به نام «آمونیاک» شارژ می کردند.
اما به تدریج، مصرف آمونیاک به دلیل برخی از ویژگی های آن، مانند سمی و قابل اشتعال زایی بودنش کنار گذاشته شد. سپس برای شارژ کردن گاز یخچال فریزر ها، از «فریون» استفاده کردند که عملکرد آن، خنک کردن فضای یخچال ها بود. توجه داشته باشید که به گاز فریون، ماده مبرد نیز می گویند.
فرآیند گاز یخچال، مانند زنجیره ای عمل می کند که طی آن، عملیات تبخیر و فشرده سازی بار ها تکرار می شود.

کاربرد گاز یخچال چگونه است؟ این گاز فشرده، ابتدا گرمای محیط اطراف را در داخل لوله های کندانسور می گیرد. سپس گاز ها با گردش در کویل های اواپراتور و جذب گرمای اطراف تبخیر می شوند.
ماده مبرد دوباره به کمپرسور وارد و در آن جا فشرده می شود. این عملیات به صورت چرخه ای منظم آنقدر تکرار می شود که نتیجه آن، خنک شدن فضای یخچال است. 

در صورت تمایل می توانید همین حالا از خدمات تخصصی و فوری نمایندگی یخچال پروفایل ما استفاده کنید.  

علت خالی شدن گاز یخچال

خنک ماندن یخچال، مانع خراب شدن مواد غذایی می شود لذا باید همیشه حواستان به این موضوع باشد که میزان گاز مبرد به اندازه است. نشتی گاز در اثر خرابی لوله های کندانسور یا اواپراتور، از مهم ترین مواردی هستند که باعث خالی شدن گاز یخچال می شوند؛ که نتیجه آن شارژ کردن دوباره گاز است.
یکی دیگر از عواملی که در نشتی گاز موثر است، خراب شدن کویل های کندانسور می باشد. این خرابی ممکن است در زمان تمیز کردن یخچال فریزر، با سوراخ شدن کویل ها اتفاق بیفتد و نتیجه آن، خالی شدن تدریجی گاز یخچال خواهد بود.

از کجا بفهمیم گاز یخچال خالی شده است؟

هشدار مهمی که نباید آن را نادیده بگیرید، بالا رفتن دمای یخچال است که در اثر کم شدن گاز فریزر اتفاق می افتد. البته علائم دیگری نیز وجود دارند و به شما هشدار می دهند که گاز یخچال خالی شده و باید مجددا آن را شارژ کنید. مثلا:

  • یکسره کار کردن موتور یا کمپرسور: با پایین آمدن میزان مبرد، فعالیت کمپرسور بالا می رود تا به نحوی بتواند دمای یخچال را به دمای مطلوب (یعنی خنک)، برساند. از طرفی دیگر اگر زمانی متوجه شدید که موتور یخچالتان به صورت پیوسته فعالیت می کند، باز هم نشان دهنده کم شدن گاز یخچال و شارژ آن است.
  •  سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال: نه تنها این مورد بلکه در برخی از مواقع نیز ممکن است هم دمای یخچال و هم دمای فریزر گرم باشند؛ که بایستی فورا برای شارژ کردن گاز آن اقدام کنید.
  • مصرف برق بیشتر: با پیوسته کار کردن موتور و سایر قطعات یخچال، میزان برق مصرفی شما نیز افزایش می یابد؛ چون آن ها برای خوب کار کردن نیاز به شارژ الکتریکی دارند. پس این مورد نیز نشان دهنده خالی شدن گاز یخچال است.
  • ایجاد بوی بد و نامطبوع: اگر در اطراف یخچال فریزرتان، بوی بد و نامطبوعی را احساس کردید، احتمل بدهید که گاز آن تمام شده است. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

روش شارژ گاز یخچال

تا اینجا با دلایل خالی شدن گاز یخچال و کاربرد آن آشنا شدید، اما در این بخش درباره روش شارژ کردن آن برایتان خواهیم گفت. برای بالا نگه داشتن سطح دمای یخچال یا بهتر است بگوییم برای این که فریزرتان به خوبی کار کند، هر چند وقت یک بار آن را سرویس نمایید.
مثلا از یک تعمیرکار حرفه ای و کاربلد، بخواهید که میزان شارژ گاز یخچالتان را اندازه گیری کند. اگر چنین موضوعی را پیش پا افتاده در نظر بگیرید، با خرابی قطعات یخچال رو به رو خواهید شد که نه تنها عملکرد آن را مختل می کنند بلکه هزینه های گزافی را در بر خواهند داشت.

شارژ گاز یخچال

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه تعمیر یخچال فریزر مابه مراجعه کنید.  

نتیجه گیری نهایی…

موضوع کلی این محتوا، گاز یخچال و شارژ آن بود که به بیان موضوعات پیرامون آن مثل نحوه شارژ کردن، دلایل کاهش گاز یخچال و … پرداختیم. برای تست میزان گاز یخچال فریزرتان می توانید فعالیت های موتور و کندانسور را در نظر بگیرید. مداوم کار کردن آن ها، هشدار بسیار جدی است که نشان دهنده کاهش گاز یا نشتی آن می باشد. اگر کندانسور سرد باشد ولی یخچال همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، یعنی گاز نشت کرده است. همان طور که می دانید وظیفه کندانسور، گرفتن هوای گرم است پس نباید سرد باشد.
تزریق گاز به یخچال کار ساده ای نیست و باید توسط متخصصین در نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر جنرال الکتریک صورت گیرد و پیش از این کار حتما از سوراخ نبودن کویل ها مطمئن شوید. برای تست می توانید مقداری آب و صابون را به صورت محلول به محل نشتی بریزید؛ اگر حباب مشاهده کردید بدانید که کندانسور سوراخ است. حتی می توانید از نشت یاب الکترونیکی استفاده کنید که با نزدیک کردن آن به کندانسور، شاهد بوق زدن آن خواهید بود. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه سپاس گزاریم. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه تعمیرات یخچال وایت هاوس مراجعه کنید. 

#