نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک در تهران

فیلتر یخچال و تعویض آن

تعویض فیلتر ساید بای ساید جنرال

فیلتر یخچال ، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در زمان لازم برای تعویض آن اقدام کنید.اما چه موقع باید به تعویض فیلتر ساید بای ساید جنرال الکتریک بپردازیم؟ در صورتی که فیلتر یخچال تعویض نشود، چه مشکلاتی را در بر دارد؟ آیا فیلتر یخچال را می توان در خانه عوض کرد؟

اکثر کاربران از ما درباره فیلتر یخچال فریزر سوالات متداولی می کنند که کارشناسان نمایندگی مرکزی جنرال الکتریک تصمیم گرفتند با انتشار این مقاله به عمده ترین آن ها یعنی تعویض فیلتر ساید بای ساید جنرال الکتریک و مسائل پیرامون ان پاسخ بدهند. اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که در خانه یا محل کارتان از یخچال جنرال الکتریک استفاده می کنید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

در صورت تمایل می توانید همین حالا از خدمات تخصصی و فوری نمایندگی رسمی جنرال الکتریک ما استفاده کنید. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

فیلتر چیست؟

فیلتر یخچال، نوعی فیلتر آب ساده یا ترکیبی است که به فیلتر ساید بای ساید معروف می باشد. فیلتر یخچال مدل های گوناگونی دارد که ممکن است در درون یا بیرون یخچال فریزر نصب شود؛ که فیلتر یخچال از نوع درونی آن بستگی به برند دستگاهتان و شرکت سازنده آن دارد.
با این اوصاف سایز و اشکال آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. تصفیه آب در یخچال، مهم ترین وظیفه فیلتر از نوع ساده آن است. در صورتی که فیلتر های ترکیبی یا پیچیده، به حداکثر تصفیه آب در یخچال کمک می کنند.

چه موقع باید فیلتر ساید جنرال تعویض شود؟

سوال دیگری که باید پاسخ آن را بدانید این است که «عمر مفید فیلتر یخچال چقدر است؟» به نظر شما چه موقع باید فیلتر ساید جنرال الکتریک تعویض شود؟
این روز ها به دلیل پایین آمدن کیفیت آب در شهر ها و کلان شهر ها، فیلتر های به خصوصی را بر روی یخچال فریزر های ساید بای ساید نصب می کنند؛ تا از این طریق بتوانند کیفیت آب شرب را افزایش دهند. برای خوردن آب مطلوب جهت آشامیدن، فیلتر های مختلفی وجود دارند که رایج ترین آن ها آب سرد کن ها و یخساز ها هستند که مجهز به سیستم جلوگیری از رسوب می باشند. عمر فیلتر ساید جنرال الکتریک به دو پارامتر زمان و مصرف بستگی دارد که غالبا بر روی آن ها ذکر شده است. معمولا فیلتر ساید جنرال را بایستی در بازه زمانی بین 6 ماه تا یک سال عوض کنید.

مشکلات عدم تعویض فیلتر ساید بای ساید

در همه آشپزخانه ها، یخچال یا ساید بای ساید وجود دارد که هر چند وقت یک بار باید جهت تعویض فیلتر یخچالتان اقدام کنید. ابتدا شما را با مفهوم فیلتر چیست آشنا می کنیم و در بخش های بعد در مورد کاربرد یا نحوه عملکرد این محصول برایتان خواهیم گفت.
اغلب یخچال فریزر ها، به سیستم آب شهری مستقیما متصل هستند. به عبارتی دیگر آن ها قابلیت شیر برداشت آب و یخ را دارند. به طور کل می توان گفت در صورتی که دستگاه شما بخواهد از آب شهری استفاده کند، بایستی مجهز به فیلتر یخچال باشد. دلیل تاکید ما بر این امر به خاطر استفاده همزمان افراد از آب لوله کشی برای مصارف مختلفی همچون استحمام، شست و شو، آبیاری، شرب و … می باشد؛ که نتایجی را در بر دارد:

  1. طعم و مزه، رنگ و بوی بد آب
  2.  وجود خزه، لجن یا جلبک رشد کرده در سیستم آبیاری
  3.  وجود شن، ماسه، گل و لای یا ذرات معلق ریز در آب
  4.  وجود کلر که برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود.
  5.  وجود آفت کش ها، سموم کشاورزی یا مواد شیمیایی که وارد آب شده اند.

موارد بیان شده سیستم لوله کشی آب یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک شما را مختل می کنند. چون لوله های داخلی دستگاه در بسیاری از مواقع، از شن و ذرات ماسه پر می شود و در نتیجه مسیر آب را مسدود می کند. همچنین این مشکل فشار آب خروجی را تحت تاثیر قرار می دهد و میزان آن را کاهش می دهد.
افزون بر این ها امکان دارد که شیر برقی یخچال نیز بسوزد و یخ های ایجاد شده فارغ از مزه بد، کدر باشند. سیستم داخلی یخچال هم به محلی برای رشد باکتری ها تبدیل می شود و نتیجه همه این عوامل، آلودگی آب است.

تعویض فیلتر ساید بای ساید جنرال

نحوه تعویض فیلتر ساید بای ساید

چراغ فیلتر هر 6 ماه یک بار به عنوان یک سنسور زمانی به شما هشدار می دهد تا فیلتر یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک را عوض کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در برخی مواقع ممکن است این سنسور به درستی کار نکند و پس از 6 ماه هی گونه اروری ندهد. توصیه می کنیم به طور خودکار هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید. همچنین به تعمیر چراغ فیلتر نیز بپردازید.

نحوه ریست کردن فیلتر

برای ریست کردن فیلتر اقدامات زیر را یکی یکی انجام دهید:

  1.  دکمه (Reset) جهت ریست کردن فیلتر استفاده می شود که باید در 3 ثانیه انجام شود.
  2. برای این کار می توانید دکمه (Ice/Water) را نیز به مدت 3 ثانیه و همزمان نگه دارید.
  3.  دکمه (Ice Type) و (Child Lock) را به مدت 3 ثانیه با هم نگه دارید تا ریست انجام شود.
  4.  همچنین می توانید دکمه (Alarm) را باز هم به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

جمع بندی نهایی…

تعویض فیلتر ساید بای ساید جنرال را نباید دست کم بگیرید برای این کار می توانید فیلم آموزش محربه به مرحله آن را دانلود کنید و به راحتی در منزل انجام دهید. همچنین می توانید پس از گذشت شش ماه تا یک سال با کارشناسان خبره و متخصص تعمیر ساید جنرال الکتریک تماس بگیرید. مطمئن باشید که این تیم افراد کاربلد و ماهر را برای تعویض فیلتر ساید بای ساید شما می فرستند. در صورتی که چراغ یا سنسور هشدار فیلتر شما به درستی کار نمی کند جهت تعمیر ان نیز اقدام کنید چون نادیده گرفتن این موضوع، مشکلات زیادی را در بر دارد که در یکی از بخش ها برایتان بیان کردیم. 

برای دریافت خدمات فوری و تخصصی به صفحه نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر جنرال الکتریک مراجعه کنید. 

 

دیگر خدمات ما: 

 

#